DNVGL.NL

Training Opzetten en/of verbeteren van een managementsysteem (voor alle managementsystemen)

Op een praktische wijze een efficiënt en effectief een management opzetten, invoeren of verbeteren?

Trainingsdata en inschrijven:  

 

Datum DuurPrijs (Excl. BTW)Lokatie
30/04/2015 – 01/05/20152 dgn€ 1050RidderkerkInschrijven/optie nemen*
02/11/2015 – 03/11/20152 dgn€ 1050DeventerInschrijven/optie nemen*

De prijs is inclusief het trainingsmateriaal, koffie/thee/frisdrank en lunch.


De norm vereist een beperkt aantal procedures. Deze procedures betreffen voornamelijk de kernelementen van de bedrijfsvoering die van toepassing zijn voor een managementsysteem voor welk soort organisatie dan ook. Naast deze procedures worden nog een aantal documenten vereist. De norm eist voor deze procedures en documenten wat er geregeld moet worden en niet hoe. Hier ligt een uitdaging voor de organisatie, om op een praktische wijze een vertaalslag te maken naar soepele werkprocessen (het voorkomen van een “papieren tijger”). Hierbij is het betrekken van de medewerkers om die zich bewust te laten zijn van hun rol en bijdrage in de kwaliteit van de bedrijfsvoering belangrijk. Kwaliteit wordt juist niet gerealiseerd door alleen procedures, documenten en systemen.

De volgende onderwerpen worden behandeld:

• Hoe wordt een kwaliteitsbeleid kenbaar gemaakt en begrepen in een de organisatie?

• Welke onderdelen horen thuis in een managementsysteem?

• Analyseren van bedrijfsprocessen, prestatie indicatoren vaststellen en bedrijfsrisico’s/ kritische punten herkennen

• De rol van de interne audit in geanalyseerde bedrijfsprocessen positioneren

• Hoe maakt u medewerkers bewust en betrokken?

• Door middel van procesanalyse de noodzaak voor procedures, documenten, metingen en registraties vaststellen

• Op een efficiënte wijze procedures opstellen

• Inzicht krijgen in het beheer van documenten en registraties

• Inzicht in het Plan van Aanpak (waarin geïllustreerd wordt hoe de invoering projectmatig te organiseren) 

• De rol van de directie, de leidinggevenden de beleidsmedewerkers, de kwaliteitsfunctionarissen en uitvoerenden

• Eisen voor directiebeoordeling en relatie met procesbeheersing en kwaliteitsbeleid

(note to webteam – these for are all anchors - linkable)

Trainingsdata 

Reviews van deelnemers

Leerdoelen

Bestemd voor

Instroomniveau

Download uitgebreide informatie (link to form)

Inschrijven (link to form)



Review (open training): 

"Veel geleerd, ik hoop dat de volgende cursussen net zo goed aansluiten als deze.".

 

"Heb vooral geleerd wat beter zou kunnen binnen onze organisatie. Wat goed was was de interactie met de andere cursisten die uit heel andere bedrijfstakken afkomstig waren".

 

"De trainer is een genot om naar te luisteren en les van te krijgen".


Leerdoel

U leert aan de hand van praktische oefeningen een managementsysteem efficiënt en effectief op te zetten, in te voeren of te verbeteren.


Bestemd voor

Deze training is bestemd voor een ieder die betrokken is bij het opzetten, invoeren, onderhouden en verbeteren van een managementsysteem of bij het verbeteren van een ingevoerd managementsysteem. De training is zo ingericht dat u uw systeem kunt inrichten of aanpassen op basis van de principes, procesbenadering en continue verbetering van de norm.


Instroomniveau

Enige kennis van managementprincipes verhoogt de effectiviteit van deze training.


Incompany: 

Alle trainingen die DNV GL verzorgt, kunnen op aanvraag in uw eigen organisatie worden gegeven. Indien gewenst kunnen we de inhoud en het programma verder aan uw wensen aanpassen. Voor een offerte kunt u contact opnemen met T: 010 - 2922733.

 

 

Trainingsdata en inschrijven:  

 

Datum DuurPrijs (Excl. BTW)Lokatie
30/04/2015 – 01/05/20152 dgn€ 1050RidderkerkInschrijven/optie nemen*
02/11/2015 – 03/11/20152 dgn€ 1050DeventerInschrijven/optie nemen*

De prijs is inclusief het trainingsmateriaal, koffie/thee/frisdrank en lunch.


De norm vereist een beperkt aantal procedures. Deze procedures betreffen voornamelijk de kernelementen van de bedrijfsvoering die van toepassing zijn voor een managementsysteem voor welk soort organisatie dan ook. Naast deze procedures worden nog een aantal documenten vereist. De norm eist voor deze procedures en documenten wat er geregeld moet worden en niet hoe. Hier ligt een uitdaging voor de organisatie, om op een praktische wijze een vertaalslag te maken naar soepele werkprocessen (het voorkomen van een “papieren tijger”). Hierbij is het betrekken van de medewerkers om die zich bewust te laten zijn van hun rol en bijdrage in de kwaliteit van de bedrijfsvoering belangrijk. Kwaliteit wordt juist niet gerealiseerd door alleen procedures, documenten en systemen.

De volgende onderwerpen worden behandeld:

• Hoe wordt een kwaliteitsbeleid kenbaar gemaakt en begrepen in een de organisatie?

• Welke onderdelen horen thuis in een managementsysteem?

• Analyseren van bedrijfsprocessen, prestatie indicatoren vaststellen en bedrijfsrisico’s/ kritische punten herkennen

• De rol van de interne audit in geanalyseerde bedrijfsprocessen positioneren

• Hoe maakt u medewerkers bewust en betrokken?

• Door middel van procesanalyse de noodzaak voor procedures, documenten, metingen en registraties vaststellen

• Op een efficiënte wijze procedures opstellen

• Inzicht krijgen in het beheer van documenten en registraties

• Inzicht in het Plan van Aanpak (waarin geïllustreerd wordt hoe de invoering projectmatig te organiseren) 

• De rol van de directie, de leidinggevenden de beleidsmedewerkers, de kwaliteitsfunctionarissen en uitvoerenden

• Eisen voor directiebeoordeling en relatie met procesbeheersing en kwaliteitsbeleid

(note to webteam – these for are all anchors - linkable)

Trainingsdata 

Reviews van deelnemers

Leerdoelen

Bestemd voor

Instroomniveau

Download uitgebreide informatie (link to form)

Inschrijven (link to form)



Review (open training): 

"Veel geleerd, ik hoop dat de volgende cursussen net zo goed aansluiten als deze.".

 

"Heb vooral geleerd wat beter zou kunnen binnen onze organisatie. Wat goed was was de interactie met de andere cursisten die uit heel andere bedrijfstakken afkomstig waren".

 

"De trainer is een genot om naar te luisteren en les van te krijgen".


Leerdoel

U leert aan de hand van praktische oefeningen een managementsysteem efficiënt en effectief op te zetten, in te voeren of te verbeteren.


Bestemd voor

Deze training is bestemd voor een ieder die betrokken is bij het opzetten, invoeren, onderhouden en verbeteren van een managementsysteem of bij het verbeteren van een ingevoerd managementsysteem. De training is zo ingericht dat u uw systeem kunt inrichten of aanpassen op basis van de principes, procesbenadering en continue verbetering van de norm.


Instroomniveau

Enige kennis van managementprincipes verhoogt de effectiviteit van deze training.


Incompany: 

Alle trainingen die DNV GL verzorgt, kunnen op aanvraag in uw eigen organisatie worden gegeven. Indien gewenst kunnen we de inhoud en het programma verder aan uw wensen aanpassen. Voor een offerte kunt u contact opnemen met T: 010 - 2922733.