DNVGL.NL

DNV GL bundelt haar krachten met Authentic Vision om oplossingen te zoeken voor de traceerbaarheid van producten in de supply chain.

Truck in sunset

De overeenkomst wijst op een wederzijdse intentie om samen te werken op het gebied van blockchain diensten voor de traceerbaarheid van producten, de bestrijding van namaakproducten en digitale zekerheidsoplossingen.

DNV GL werkt samen met Authentic Vision om digitale zekerheid voor de belangrijkste industrieën verder te ontwikkelen. De samenwerking speelt in op een groeiende behoefte aan innovatieve oplossingen die producten gedurende hun hele levenscyclus volgen, de transparantie van de supply chain verbeteren en de betrouwbaarheid van de authenticiteit van consumentenproducten verhogen. De samenwerking zal zich in eerste instantie richten op oplossingen voor een reeks van sectoren, waaronder de voedings- en drankenindustrie, mode en kleding en de automobielindustrie.

Een belangrijk onderdeel van de samenwerking met Authentic Vision is het identificeren en ontwikkelen van een dienstenaanbod voor de bestrijding van namaakproducten, authenticatie, traceerbaarheid van producten en digitale zekerheid. Authentic Vision's gepatenteerde holografische fingerprint tag verbindt de fysieke wereld met digitale blokchain technologieën en zorgt ervoor dat nieuwe onveranderlijke digitale zekerheidsoplossingen van DNV GL de herkomst en authenticiteit van een product kunnen garanderen. Dankzij deze innovaties hoeven bedrijven zich minder zorgen te maken over omzetverlies als gevolg van namaakproducten en verminderen de aansprakelijkheid terwijl de authenticiteit van consumentenproducten gegarandeerd wordt.

Bedrijven worden geconfronteerd met strengere eisen om aan te tonen dat de kwaliteit van de producten en de impact van hun activiteiten op het milieu, aantoonbaar zijn om succesvol te zijn op de markt. Helaas zijn bedrijven die in deze dimensies uitblinken, ook gevoelig voor namaak en fraude. Om de product- en merkintegriteit te beschermen, is het belangrijk om veilige oplossingen te hebben voor het identificeren en traceren van producten, zodat de eindgebruiker de oorsprong van het product kan vertrouwen. 

“Wij geloven dat de samenwerking met Authentic Vision nieuwe en zeer waardevolle elementen kan toevoegen aan onze reeks van supply chain zekerheidsoplossingen," zegt Renato Grottola, Global Director en Digital Transformation bij DNV GL - Business Assurance.

"In veel bedrijfstakken is het vermogen van bedrijven om te garanderen dat producten authentiek zijn, van cruciaal belang om hun investeringen in productinnovatie en merkvertrouwen te beschermen. Consumenten willen weten dat ze authentieke merkproducten kopen in plaats van namaakproducten. Onze samenwerking met DNV GL kan nieuwe oplossingen bieden tegen de bestrijding van deze namaakproducten, authenticatie en traceerbaarheid aan de industrie die gebruik kan maken van onze holografische fingerprint tag analyse. Hiermee kunnen we bedrijven de beschikking te geven over hulpmiddelen om hun investering, merk en reputatie te beschermen", aldus Thomas Weiss, CEO en oprichter van Authentic Vision.


Wilt u meer weten?

Neem dan contact op met marcom@dnvgl.com